Rabu, 05 Maret 2014

about path


Hai. Sekarang dah juta orang runsing dengan apps terbaru nama dia Path. Apakah itu apps Path dan fungsi dia pulak apekebenda ea? Apehal tiba-tiba Path jadi trending dan memblurkan sekalian manusia di muka bumi ini? Apehal tiba-tiba semua kawan-kawan ada upload gambar berbackground cantik-cantik pastu di tengah-tengahnya ada lobang bulat dengan caption berbunyik " Find Me on Path" ? Apehal tiba-tiba gue dan kawan-kawan dapat noti mesej dalam Twitter ajak join Path bersama mereka. Apehal ni hah? *nada tak puas hati* Hahaha. 


Apehal nama kau Path hah?

Baiklah, sekarang anda tak perlu rasa blur lagi. Mari kita cerita sikit sebenarnya Path itu jenis apps yang macam mana . Secara ringkasnya berdasarkan kaji selidik gua melalui uncle Google, Path sebenarnya ialah apps untuk smartphone canggih engkau orang sebagai social networking kita lah sesama keluarga tercinta, sanak saudara, pakwe dan makwe yang dirindu setengah mati sangat tu , kawan-kawan ajak bergosip, jiran sebelah rumah, cikgu sejarah sekolah, dan lain-lain ( sila lah tambah sendiri tak lebih 10 perkataan).Path ni macam gabungan social networking yang famous amous yakni Facebook, Twitter, Foursquare, Tumblr dan Instagram dan Blog jugak! 

Yabedabedu! Dah setel hal pengenalan si Path. Ok sekarang gua terajin nak kasi tahu apakah ciri-ciri yang best pada Path ni, ohsem sangat ke, berbaloi ke nak didownload lalu diinstall dalam smartphone korang ? Tadaaa ! Inilah dia ciri dan fungsi yang ada dalam Path. Tadi cakap terajin kan, di sebaliknya gua juga termalas. Sebab itu lah gua main copy paste. Hikhik.

 Pemesejan - hantar mesej kepada rakan anda dengan segera menggunakan teks, stiker, suara, lokasi, media dan banyak lagi.  The Shop - tambahkan keseronokan dengan penapis premium untuk gambar dan stiker buatan tangan untuk pemesejan.* Tangkap gambar dan gunakan Path yang eksklusif, penapis dan ciri-ciri mengedit yang direka khas.* Catatkan pemikiran anda, bila anda tidur atau jaga, serta daftar masuk ke tempat-tempat bersama rakan anda.  Kongsi muzik yang sedang anda dengar, filem yang sedang anda tonton dan buku yang sedang anda baca.  Berinteraksi dengan catatan rakan anda: Senyum, ketawa, berkerut, atau raikan saat mereka.  Catat silang saat terpilih di dalam Facebook, Twitter, Tumblr dan Foursquare.  Import foto, status dan daftar masuk anda daripada Instagram, Facebook, dan Foursquare.







Ok semoga dah selesai dah segala kekusutan pasal apps Path ni hah. Eh kita perati je tau awak ni Path tetiba nak trending, buat cuak je tahu? Hah apa tunggu lagi, cepatle download dan coba try test. Jangan risau di akhir entri ini tidak lah aku akan mengeluarkan ayat-ayat seperti ini "So, don't forget to find me on Path". Hihi. Kalau tak paham  dengan entri ni boleh terus pergi website Path untuk maklumat lanjut. Kalau korang ada info tambahan pasal si Path silalah sharing is caring. Jangan lupa tengok entri lain yang baru pasal trend warna 2013 Klik . Sekian, terima kasih. Bai :)

ini berasal dari bahasa malaysia. so kalau ngga ngerti, wak translate je lah di mbah google! :D

cr : http://blogsigadis92.blogspot.com/2013/08/apa-itu-aplikasi-path-dan-fungsinya.html



0 komentar:

Posting Komentar